Monday, October 15, 2012

Kenapa Shaklee?

Ramai yang tanya saya, "kenapa orang rajin sangat promote Shaklee kat FB tu? Hebat sangat ke?" saya sendiri pon pernah terfikir2 soalan yang sama dulu, sebelum berkenalan dengan product Shaklee. Jawapannya, bukan masalah hebat atau tidak, tetapi yang penting sumber & keberkesanannya. Bagi mereka yang mementingkan kesihatan, atau bahasa kita 'Sayang Badan' tentu akan memilih vitamin supplement yang terbaik dan dari sumber yang semulajadi & berkesan bukan? Memilih vitamin bukan seperti membeli baju atau handbag, kalau tak suka bila2 masa boleh tukar atau buang, kemudian beli baru. Unlike that, elemen vitamin yang kita dah makan tu akan berada dalam tubuh kita, satu2nya tubuh kita kurniaan ALLAH SWT, takkan nak sambil lewa je jaga kan? 

Vitafact! : FDA (Food & Drugs Administration) telah menjalankan ujian terhadap 324 jenis vitamin untuk menguji kandungan plumbum, dan hanya 4jenis sahaja yang bebas plumbum! Tidak keterlaluan jika saya katakan, jika anda memakan vitamin yang salah, adalah lebih baik tidak memakan vitamin lansung!
Jadual diatas menunjuk keputusan ujian yang dijalankan dengan kerjasama University of California Barkeley School of Public Health ke atas 3 kumpulan :
-Pengamal Shaklee
-Pengamal vitamin jenis lain
-Tidak mengamalkan sebarang vitamin

Kesimpulan keputusan ujian, pengambilan Shaklee jauh lebih baik dari vitamin lain, dan terdapat keadaan dimana, tidak mengambil vitamin lansung adalah lebih baik daripada mengamalkan vitamin selain Shaklee, kenapa?
-lambakan vitamin sintetik
-kebanyakan produk vitamin lain tidak menjalankan ujian klinikal
(walaupun ujian ini tidak wajib, tetapi Shaklee buat)
-vitamin lain yang mengandungi kandungan yang mungkin membahayakan pengguna

Clearly for me, jangan kedekut dengan kesihatan sendiri, dengan memakan vitamin 'murah2 je' anda mungkin membahayakan kesihatan sendiri!

Sumber dari : Vitaminsemulajadi.com

Dan Shaklee juga terbukti HALAL, sila makan tanpa keraguan 


mencari yang HALAL itu fardhu

No comments:

Post a Comment