Friday, October 12, 2012

Best sangat ke Vita C Shaklee?

YES IT IS, memang best! Kenapa? Sebab Vita C from Shaklee ni sangat berbeza compare to others Vitamin C kat pasaran luar. Apa yang berbeza? 
Jom berkenalan dengan Sustained Release Vita-C (500mg)
1. First of all, Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik! Means semua supplement yang ada di Shaklee terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas!
2. Keduanya, kalau anda perasan ada perkataan Sustained Release pada botol Vita C Shaklee, bermakna apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti! Even So, Vita C itu akan kekal dalam tubuh kita selama 12jam. 
This is what we called 'Vitamin Bijak' :)
3. And this is my favourite facts, 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 1/2 biji oren! Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 1/2 biji oren setiap hari! WOW!
4. Seterusnya, Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids sekali. Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik TIDAK mempunyai bioflavonoids? Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia TIDAK MAMPU bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. AND YES, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids!

5. Last but not least, Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. Semuanya natural!
So that its, the choice is in your hand, clearly for me Sustained Release Vita-C (500mg) is definitely my choice!! :)

Nak borong Vita C Shaklee?
SMS/Call : 0172740947
Email : Miemy@live.com
FB : Miemy Amin

1 comment: